13 August 2009

diet menurut blood group

today i feel so down..dun know why..agaknye cos rasa malas yang teramat sgt.sekarang ni risau betul ngan h1n1..sungguh!!! memang risau..ada petua baru mak forward tadi.katanye rendam kurma dalam air kelapa selama 1-2 jam then minum air and makan buah kurma itu. tapi memang pun air kelapa dapat keluarkan panas badan..menyejukkan dan menyamankan badan..ahhhhhhhh.sedapnya minum ari kelapa tika ini...hehehe ok tukar topic lain lak .i just read an email from my mak lagi..hurmm..bagi yang nak kuruskan badan pas bersalin tuh(hahahaha..talking to myself too) boleh la follow ini diet...tapi kenal pasti jenis darah anda dahulu ye.


food encourage weight gain
group O-sweetcorn,kidney beans,cabbage,brussel sprout,cauliflower

group A-meat, dairy food,kidney beans,lima beans,wheat

group B-sweetcorns, peanuts ,sesame seeds,buckwheat,wheat

group AB-read meat, kidney beans, seeds, sweetcorns, buckwheat

food encourage weight loss
group O-seafood,iodized salt,liver,red meat,spinach,broccoli

group A-vegetable oils, soya food, vegetables, pineapples

group B-green vege, meat, liver, eggs

group AB-tofu,seafood,green vege,dairy products,alkaline fruits,pineapples

no wonder saya tak langsing...sebab saya ske sgt makan kacang.if makan nasik lemak lebih kacang dari nasik..hahaha..saya berdarah B+, sama mcm husband n emill irtzaz.. baiklah saya akan cuba buang minat saya terhadap kacang yang begitu mendalam..arrrrrrrghhhhhh bisakah???mana mungkin...tapi demi kesihatan sejagat i'll do it!!!!go away kacang...stay jauhhhhhhhhh jauhhhhhhh..........

semuga h1n1 cepat berakhir...saya mahu pergi jalan-jalan sambil mendukung anak saya emill irtzaz..dipimpin oleh suami saya yang agak sibuk bekerja sekarang...
luv,
mama


2 comments:

l i e y n said...

saya pun B+...but i hate liver...yg lain boley makan
thanx 4 the info

~Lip~ said...

okies...hope it can guide u

MY BUDDIES

MY STORIES