01 July 2010

gigi geraham sulung

babah: emill, open your mouth

emill: (hesitating to open his mouth)

babah: (peeking into emill's mouth)

babah: yang...dah ada dah gigi geraham emill

me: mana..tak perasan pun kan..entah bila tumbuhnya..tapi kecik lagi ek..patut la sakit dia mengigit sekarang..

emill sudah ada gigi geraham..very tiny one.sebelah kanan (if dari posisi emill) sebelah kiri (if dari arah kita yang melihat). tajam dan kecil aje. gigi atas masih lagi empat batang. gigi bawah pun begitu.

this is how he looks like when he is thinking something jengg.. jenggg ..jeng....yes..mama can smell something fishy from your look...nak buat apa tu ye??? the mark on his forehead was there since he was born.


when he was 4 months old..so serious???with his babah. the strawberry spot on his head dah hilang.alhamdulilah.

wajah riang dua beranak sebab dapat jenjalan di taman bunga...

with his mama yang kelihatan chubby and gemok...so gloomy je muka?? (ini gambar 14 bulan yang lalu..lama dah nih hahaha..''cuba nak bagitau sekarang dah kurus la tuh'' kata anda2 semua dalam hati)

rasanya kami anak beranak nih memang suka kaler merah la sebab kebanyakkan baju kami bila dikaji tengok semula banyak kaler api nih..dari emill umur 4 bulan sampai lah sekarang (gambar kat atas sekali) baju dia kaler merah (awas bukan baju yang sama ye)...okies sekian.

p/s: hari ini saya selsema. dalam bulan ni je dah dua kali selsema.moga emill tak dijangkiti jugak.

10 comments:

Ena said...

heheh.. dah tumbuh gigi geraham yeh!..

encem nye dak emil nie.. gewam okwyh!

ok jer tu.. heheh

merah itu kan berani.. :)

sz | m.s.s said...

mesti gatal je gusi dia...

el said...

emill tumbuh gigi geraham dia x merengek ke lip..anak2 aku kalo tumbuh gg sure dmm..merengek je

LIP (^_^) said...

to ena: :)

to sz: rasenye gatal kut..saya pun xsure sz..=)

to el: xde pulak dia meragam el..mungkin gak dia ada rengek2 sebab gusi tapi daku yg tak perasan...geraham arwen dah bape?

Marsha~ said...

pasni dah boleh kunyah gigi dalam kan emill kan??? heheh

Lovely Bella said...

ermm.. daha de gigi.. pasnih anmo gigit² yeek... kalo x babab!! heheheh flugni

LIP (^_^) said...

to marsha:dah xmkn mcm rabbit lg..:)

to bella:hihi..:)

ATIQAH TAHAR said...

yela..yela..dh kurus..ehehe
tareeq pn ada tanda sama mcm emill yg kat dahi tu. ramai tanya 'eh..u fosep ke? merah dahi ni..'
tapi xla nmpak sgt kan?

LIP (^_^) said...

to tiqah: ehh tiqah yeke tareeq pun ada??hahah bertuah anak2 kita tuh..sekarang dah samar2 sikitkan??

yaya+frdz+auf said...

comelnya dia.... :)

MY BUDDIES

MY STORIES