25 July 2011

Ganjaran pahala buatmu kaum ibu

My mom and my son, Emill Irtzaz.


Well,I memang gemar berkongsi apa yang I bacakan,ni gigih I retype apa yg I baca dari majalah..take ur time to read tau..

Bersalin
Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin,maka Allah SWT mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah SWT

Wanita yang bersalin akan mendapat 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan PADA SATU URATNYA Allah mengurniakan satu pahala haji.

Menjaga anak sakit
Wanita yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba

Wanita yang tidak cukup tidur pada malam harinya kerana menjaga anak yang sakit akan diampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya Allah memberi 12 tahun Pahala ibadat.

Menyusukan anak(breasfeeding)
Tiap-tiap titik susu badan kepada anak adalah bersamaan satu pahala

Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup 2setengah tahun,malaikat2 di langit akan khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya

Jika wanita memberi susu badan kepada anaknya yang menangis,Allah akan memberi pahala satu tahun solat dan puasa.

Tu je nak share,ringkas je.I petik dari AN NUR
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

5 comments:

Nieza Ishak said...

subhanallah ...
mmg banyak kelebihan kat kita ...

ajumohit said...

Mudah kan nk dpt ganjaran pahala...Lg satu cium Anak pon dpt pahala tau lip....

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Moga kita semua jadi seorang ibu yg ikhlas dan tergolong dlm mereka yg diberikan ganjaran2 yg disebutkan itu. Amin.

-oP_ida- said...

yaa memang itu ganjaran buat INSAN yg begelar ibu.....

hebat KAN allah bg setiap ganjaran....

thanks lip share info nie...

NURUL JAMIAN said...

mcm tu nak cium anak byk kali lah kan

MY BUDDIES

MY STORIES